mandag 6. juni 2011

Høner i hagen.

Naboen min truer meg nesten på livet for at jeg vil anskaffe meg høner, enda jeg ikke skal ha noen hane. Hun sier de stinker men jeg mener at høner kun stinker om man ikke rengjør etter de.

Jeg har kommet over endel kule design på nettet som jeg tenkte å dele med dere. Min favoritt er denne:
Eglu, fra England.
 Denne er bare knall men den er relativt dyr og de sender ikke til Norge. Jeg har funnet noen brukte, men de vil helst at du henter den eller at den kun skal sendes i UK.

Hønsetraktor
 Digger denne også! Den er lett å lage og passer over opphøyde bed i hagen. Da lager man den etter mål på kassene. Perfekt når en er ferdig med å dyrke i bedet for å tilføre næring. Red. anm. Bæsj!


Søt traktor
Har du mindre bed kan denne være fin. Men den passer nok best til kyllinger.

Kongen av alle traktorer!
 I kampen mot brunsnegler så brukes skitne triks! Denne har hjul på så du "lett" kan trille den rundt i hagen. Hønene eter udyr, gjødsler, legger egg, klukker og mer til.

Sa jeg at jeg gledet meg til at hagen ble ferdig?

3 kommentarer:

  1. stilig! dette var jo noen nye vrier på hønsehus!

    SvarSlett
  2. Fine hønsehus. Vi har hatt høner i boligstrøk. Måtte få tillatelse av 11 naboer og befaring fra kommunen. Jeg fikk tillatelse. Det kostet ikke noe. Den naboen som var imot spurte jeg som nummer 11. Etter at de 10 andre hadde sagt ja, klarte han ikke å si nei. Det er mye kos og mye bæsj.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvordan er det med lukt? Naboen sier det stinker, og jeg sier det kun stinker om du ikke steller fint med hønene og vasker og rydder etter de... Tar jeg feil?

      Slett