fredag 17. desember 2010

Industri design

Endelig begynner Shaby Chic å miste taket. Joda jeg vet at det er pent og flott og pyntelig og så sukkersøtt innimellom at det gjør meg kvalm. Men jeg har egentlig alltid likt industri design. Skulle gjerne bodd i en nedlagt fabrikk med store vindu åpne flater og kjettinger og taljer og bare fantasien som grenser.

Men i mitt ganska standariserte hus så er vel heller ikke det noe ideelt. Og i Norge ville nok et slikt industribygg kreve vannvittig mye oppvarming også.

Men jeg har da funnet endel godbiter som kanskje kan passe inn :)

Syntes dette var veldig fascinerende, men når en vet hvor mye en slik tang koster så blir det fort et dyrt bord!

Det som muligens er litt trist med denne ideen er at ifølge kilder så er skiltene i Norge laget av for sprø matriale, slik at emaljen vil sprekke om en prøver å brekke det som en ser her.
 Jeg fant i tillegg en konge rå tapet hos betongvegg.no  Meterprisen er jo rimelig drøy men for å tapetesere en vegg så er vel egentlig ikke det så veldig nøye.
Så da kan en jo faktisk få en rustikk følelse midt inne i Norges mest ordinære trehus.
Jeg kunne tenkt meg denne på veggen bak kjøkkenbenken min den dagen da det skjer at jeg faktisk skal pusse opp kjøkkenet mitt... Men det ser ut til at det kan både bli vinter og vår en god del ganger før jeg får råd til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar